Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Förkyld

Publicerad 2010-10-26 21:18:53 i Nytt på bebisfronten,

Jag har blivit förkyld. Än så länge bara lite snor och ont i kroppen, men ändock förkyld. I vanliga fall hatar jag att vara förkyld. Nu framkallar det känslor av skräck. Att ha en förkyld bebis är inget jag längtar efter. Hoppas, hoppas lillen inte ärvt mitt kassa immunförsvar utan att han håller sig frisk.

Just nu har han lite problem med att somna. Han är trött och vill sova men ligger och vrider sig som en mask och kastar sig hit och dit. Kanske han saknar snuttekaninen. Han kramar för tillfället en mjuk skallra i form av ett lejon, men det verkar inte riktigt duga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela