Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Den arga bacillen

Publicerad 2010-10-16 19:07:46 i Nytt på bebisfronten,

Ok, det kan låta elakt men ibland tänker jag att min son är som ett influensavirus och jag är en stackars forskare som kämpar för att skapa ett vaccin, och när jag äääntligen lyckats så muterar det jäkla viruset och mitt vaccin är värdelöst. Och där står jag som ett fån och undrar vad faen som hände.

Lite sådär stolt trodde jag att nu minsann hade jag fått koll på min son. Om han gör så, då gör jag så och hoppla så blir allt bra. Om han gråter på det där sättet så vill han det och då gör jag så och poff så inga tårar mer. Jag var såå lurad.

Idag skulle jag och Hampus ha stora städaredagen, och efter "frukost" (Hampus vaknade inte förrän 13.30...haha... så kan nog inte räknas som frukost) och nyhetstittande skulle vi dra igång och tyckte att detta kommer ju gå toppen för Nico sov så gott.
Vi hann inte mer än gå ur rummet förrän Nico började gnälla. Ingenting var riktigt bra. I början kunde han ha lugna små stunder men under dagen blev hans humör värre, värre och värre. Han vägrade sova, ville inte äta ordentligt och bara tjöt och tjöt. Riktiga illvrål.

Efter många om och men lyckades jag för en stund sedan i alla fall sätta igång någon slags rap- och fisreaktion och efter att han suttit en bra stund och förpestat luften verkade han helt ok. Vi andades ut och tänkte att nu äntligen - ha! - när vi försökte lägga honom i sängen drabbades han av psykbryt.
Så nu får han sova i babysittern.... Mitt lilla virus

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2010-10-16 20:03:36

Hej! Såg att du frågat om de bruna hängselbyxorna på min blogg. Eva, som jag fått dem av, har besvarat din fråga där. Ville bara tipsa om det ifall att du inte sett det.

Ha en mysig lördagskväll!

/martina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela