Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Shopping!! :)

Publicerad 2010-11-04 08:39:23 i Shoppat,

Igår var det alltså en heldag på Ullared. Vi och femtioelvatusen andra människor :). Fick stå i kö ett tag för att komma in men det var inte så farligt. Var ingen kö till provrummen heller, och ingen kö att tala om i kassorna när vi skulle gå hem. Dock kändes det lite trångt där inne och det tog tid att ta sig fram.
Efteråt var man helt slut i kroppen och när vi stannade för att äta på vägen hem gick både jag och mamma helt stelt och vaggande som två pensionärer som skitit ner sig ungefär. Pappa nämnde även att han hellre skulle varit hemma och huggit ved :)

Jag var himla glad över min strukturerade inköpslista. Den gjorde att jag effektivt kunde leta fram vad jag skulle ha i varje avdelning. Altt man skulle ha fanns dock inte och för att pengarna skulle räcka fick jag tänka om angående vissa saker (som saker Nico ändå inte kan använda förrän om ett halvår- ett år..hehe).

Handlade för 5500 totalt ungefär. Bilder på det mesta kommer sedan, men här följer en lista på det jag minns att jag köpte... glömmer säkert en del... så kan alla få en uppfattning om vad 5500 kan ge en på Ullared.

Julklappspapper och julklappsetiketter
Reflexer
2 flaskor schampo
2 led-pannlampor för nattpromenader etc.
Uppblåsbar dubbelsäng (luftmadrass modell bredare med andra ord)
1 kartong kattmat
1 säck kattsand
Några vägguttag
1 väldigt neonrosa fleecejacka/tröja till mig
1 par termobyxor till Hampus
1 regnställ till Hampus
2 "rånarluvor" till Hampus
1 par varma handskar till Hampus
Vinterjacka till mig
Ca 5 bodys stl 68 till Nico
Ca 5 bodys stl 74 till Nico
2 par byxor till Nico
1 mysdress (byxa + jacka) till Nico
1 sparkdräkt till Nico
2 st 2-pack strumpor till Nico
1 par jeans till mig
2 linnen till mig
1 kofta till mig
2 tjocka tröjor till mig
1 klänning till mig
2 par leggings till mig
strumpor och trosor till mig
1 par mysbyxor till mig
Nagelvårdsset för baby
Regnskydd till barnvagn
1 haklapp
1 MAM nappflaska
2 MAM nappar
1 liten barbapappanalle
1 liten pekbok
3 pkt våtservetter
DVD-box Fem myror är fler än fyra elefanter
2 bäddset med örongott och påslakan till mig och Hampus
1 liten CD-spelare
1 armbandsklocka till mig
1 ryggsäck
2 "ljusbollar" att ha i fönstret vid jul
1 julstjärna på fot
1 utomhusljusslinga
2 plastblommor eller vad man skall kalla det
2 pkt pasta med sås
Batterier i olika storlekar
Vinterskor till mig (På Sko-Boo utanför Gekås)

Det är vad jag minns just nu. Trist nog hade de INGA pyjamasar i Nicos storlek eller storleken större. De hade för mindre bebisar och storlek 86-90 så det blidde inga sådana.
Skulle köpt kökslampa också, men ville kunna rådgöra med Hampus och mobilen hade ingen täckning i Ullared alls.
Regnkläder till mig fanns inte av det slag jag ville ha så det blev inget sådant, och de hade inga klätterträd till katter.

Är dock himlans nöjd med allt man fick köpt :)

Hampus var helt död han med när jag kom hem förresten. Nico hade vägrat sova hela dagen och velat ha konstant uppmärksamhet. Han somnade för natten senare än vanligt, kanske runt 21, och vaknade för mat kl 03. Sedan vaknade han till runt 05 men stoppade om honom och så sov han till strax innan 07 då han tyckte att det var morgon.
Han lyckades även tokbajsa både vid 03 och 07. Myspys :)

Som sagt var kommer bilder sen idag på mina inköp. Hade jag haft 40 000 att bränna där hade jag lätt kunna göra det :) Man hade nästan behövt en dag till dock. Tog en dag bara att hitta och köpa det jag hade på listan. Fanns ingen tid, eller ork, till att bara gå runt och titta på vad de hade. Så blev inte så mycket prydnadssaker och så... synd, men bra eftersom pengarna tog slut :)

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2010-11-04 23:16:37

Ingen dålig lista det :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela