Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Så är det

Publicerad 2010-11-26 11:55:38 i Nytt på bebisfronten,

Jag sitter i sängen och hör ett bestämt "Gaah" i babyvakten. Avvaktar för att se om det kanske är falskt alarm, men snart hört ett lite argare "GAAH".

Går in i lillens rum där han ligger i sin säng och tittar lite anklagande upp på mig som om han tänker: "Det var fan vilken tid du tog på dig då".
När jag kommit fram till sängen blundar han och dyker ner med ansiktet i kudden samtidigt som han gapar och säger "Mamamama"... vilket snabbt översatt betyder "Stoppa in nappen".

Jag stoppar in nappen i hans mun och han viftar snabbt med sin lilla hand mot mig som om han försöker schasa bort mig innan han somnar om.

Där står jag... och känner mig som en slav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela