Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Musiq a la retardo

Publicerad 2010-11-16 14:50:34 i Nytt på bebisfronten,

Nico älskar när jag sjunger för honom. Men...är det bara jag som inte kan några barnvisor? Visst kan jag de vanliga klassikerna Blinka lilla stjärna och så... men sedan är det liksom stopp. Vem kan segla förutan vind, tycker han visserligen om. Men alla barnsånger jag kan är mer "nu skall du sova"-anpassade.
Vad sjunger man som är glatt och kul liksom?

Insåg att de enda glada roliga sånger jag kan kommer från Disneydags... om någon minns det nu för tiden? Jag sjunger introt ffrån Räddningspatrullen för Nico. Minns ni?

Nånting händer
det är nåt skumt på gång
men våra vänner
de vaktar dagen lång
och de finns i trakten
häromkring
vill du ha hjälp så ring

här kommer Piff och Puff
e på språng
här kommer Piff och Puff
varje gång nu
Här kommer världens bästa räddningspatrull
som löser fallen för din skull

Här kommer Piff och Puff

Haha... den och Bumbibjörnssången. Han tycker det är kul i alla fall. Alltid något :)

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-11-16 15:06:03

hahaha jag brukar sjunga reklamslingan från bredbandsbolaget, "upplev mer upplev mer upplev mer med bredbandsbolaget" då skrattar hon massor :P

Postat av: Emma

Publicerad 2010-11-16 16:00:15

Här hemma kör vi Trazan och Banarne! Ofta väldigt uppskattat! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela