Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tiden går...

Publicerad 2010-12-15 19:43:00 i Nytt på bebisfronten,

Jag har levt i 30 år och varit mamma i 4 månader. Ändå känns dessa 4 månader som en livstid i sig. Ett nytt liv. En ny verklighet. Och tiden går så fort. Nico växer så snabbt. Bara igår var han ett litet knott som mest bara sov känns det som, och nu en egen liten person med vilja och färdigheter.

Här kommer lite bilder som i konologisk ordning visar hur min plutt växt.


I sin pappas knä under sin första levnadsvecka, fortfarande lite gul i hyn och svullen kring ögonen.


Sover i soffan. Första månaden.


Ligger och kikar. Första månaden.


Börjar bli lite större och närmar sig två månader.


Under andra månaden blir det mer minspel och rörelse.


Mammans älskling <3 Snart tre månader.


När man är tre månader är nacken stark och leksakerna mer spännande :)


Gullunge <3


Och när man blivit 4 månader är man modig nog att klappa katten :)

Tänk att någon kan förändras så mycket på bara 4 månader.
Från 50cm och 3880g, till 65cm och 7900g.

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2010-12-15 23:42:14

Härliga bilder! Tufft att vi har likadant förresten. Jag är också 30 år och min son blir 4 månader på söndag :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela