Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Snäll så man är dum?

Publicerad 2010-12-01 07:13:41 i Nytt på bebisfronten,

Nu avser jag då dum som korkad, och inte dum som elak. Ibland när man skall vara omtänksam blir det inte riktigt som man tänkt sig.

Nico somnade vid 18.30 i går och med undantag från tre napptappningar den första timmen sov han sedan lugnt. Jag vaknade klockan 4 i natt och han hade då fortfarande inte vaknat för att äta. Istället för att tänka att va bra att han kanske börjar hoppa över nattmålet så tänkte jag, såklart, att kanske något är fel... något kanske har hänt? Så var såklart tvungen att gå och titta till honom.

Tände lampan för att hitta mottagaren till babyvakten så att Hampus inte skulle vakna när den började låta när jag går in i rummet. Hampus vaknar dock till och ber mig släcka. Jag skall då vara snäll och släcker men fortsätter leta efter mottagaren bland alla miljoner pinaler på mitt sängbord... vilket resulterar i att jag välter ut en flaska vatten som blöter ner allt och även mig.

Måste då tända i alla fall och torka upp lite och muttrar svordomar blandat med ursäkter till Hampus innan jag får med mig mottagaren och går ut.

Då kommer problemet med att ta sig in i Nicos rum utan att väcka honom då vårt golv knirrar, knarrar och på vissa ställen knakar. Man hade lika gärna kunnat hoppa jämfota runt så mycket låter det ibland. Så jag går som genom ett minfält fram mot sängen där Nico sover. Obemärkt hade jag inte tagit mig fram vilket Nico visar genom att irriterat kasta med huvudet ffrån sida till sida.

Om jag inte hade gått in för att kolla att han mådde bra kanske han hade sovit hela natten. Nu vaknade han en halvtimma senare och ville äta. Jag måste skärpa mig.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-12-01 10:58:03

haha känner igen det där.. eller att jag bara ska fixa med hennes täcke, eller nååånting åså, vaknar hon... suck, bara för att jag inte kunde hålla fingrarna borta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela