Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Oro smittar

Publicerad 2010-12-07 09:50:07 i Nytt på bebisfronten,

Vi hade bestämt oss för att låta Nico sova ifred och inte kolla till honom hela tiden.... går sådär.

Vid 21.30

Jag: Skall vi titta till honom
Hampus: Nej...han mår bra......eller?
Jag: Ja du har rätt...

En halvtimma senare raspar mottagaren till babyvakten lite. Några minuter senare hör jag hur Hampus reser sig.

Jag: Vad gör du?
Hampus: Eeh...skall bara kolla...tyckte jag hörde ett litet kvävt ljud i bakgrunden...

Vid 03.00

Jag vaknar till och kan inte somna om...

Jag till mig själv: Skall inte kolla till honom... allt är lugnt
Jag till mig själv: Men jag kanske måste kissa....ja, det måste jag

Går upp och kissar

Jag till mig själv: Nu när jag ändå är uppe... då kan jag ju lika gärna kolla till honom...Mmmm

Vid 04.00

Katten väcker Nico - jävla katt!

Efter det vaknar Nico en gång i halvtimman resten av natten tills han vill ha mat = ingen mer sömn för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela