Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jäkla skitnatt

Publicerad 2010-12-08 04:55:28 i Nytt på bebisfronten,

Nico blev bara lite ledsen när han väcktes för att åka och hämta Hampus. Han såg till och med lite glatt lurig ut när overallen åkte på, som om han tyckte att det var lite bus att åka bil så sent. Dock ville han icke somna igen när vi kom hem och det tog ett bra tag att få honom lugn.

Sedan lagade jag och Hampus middag, åt och såg en film vilket gjorde klockan till runt 22.30 när vi väl kom i säng. Hade skitsvårt att somna och sov oroligt. Hampus måste ha haft mardrömmar för han gnällde i sömnen hela tiden. Så hade inte sovit mycket då Nico vaknade runt 01 och inte ville somna om. Han fick lite mat och fick sitta och hålla hans hand en stund tills han äntligen ville sova igen.

Dock sov han oroligt och fick gå upp två gånger och stoppa in nappen igen. Runt 03.30 började katten kraffsa på dörrarna. Fick upp och jaga henne ett antal gånger. Hampus vaknade och hade ångest över att han inte kunde sova när han skall jobba 15 timmar i sträck imorgon.

Försökte somna om, men runt 04.30 började babyvaktsmottagaren låta hela tiden så det var omöjligt att sova. För att inte störa Hampus gick jag upp med den. Kollade till Nico. Han låg och skattade i sömnen.

Nu sitter jag här. Om en timma ringer larmet och jag skall köra Hampus till bussen. Sedan kommer han vara borta hela dagen, komma hem sent och imorgon på dagen åker han iväg och kommer hem på söndag. Känns lite som om jag kommer avlida av trötthet tills dess att jag kan få avlösning. En hel natts sömn - finns få saker jag vill ha mer än det just nu.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-12-08 12:56:55

jag har funderat på å ta in en natt på hotell haha seriöst. helt ensam. tyst. sooova utan att ens behöva tänka på e napp eller avsparkat täcke :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela