Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hur kunde jag glömma?

Publicerad 2010-12-05 10:12:01 i Allmänt,

Att jag inte redan berättat det... hur kunde jag glömma? Igår när jag körde hem från min bror så körde jag i värsta snöovädret. Ok, det kanske inte kan kallas snöstorm direkt, men det var skymning och det snöade rejält...sådär att man knappt såg nåt och blev helt disorienterad. Och jag... var inte rädd!!
Jag tyckte det var obehagligt och jag körde lugnt och försiktigt, men det gjorde alla andra bilar på vägen med så jag var inte ensam, men jag var inte fylld av ångest och ville stanna och gråta.
Istället hade vi radion på (har aldrig kunnat köra med radio på förut för jag klarade inte av distraktionen) och jag sa till Hampus att nu vet jag att jag kan köra i vilket väder som helst.
Det var ingen terapi som behövdes... det var en ny bil :)

Kommentarer

Postat av: Mamma!

Publicerad 2010-12-05 10:27:56

HURRA HURRA!!! Då kan jag vara lugn nu med då:))

Postat av: sofia

Publicerad 2010-12-05 14:36:26

duktigt :) ja en ny bil kan göra susen!



frtn om du vill ha så har jag två tvåans dinappar om du vill ha dom? så du kan använda alla tre flarrorna :)

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-12-06 11:05:21

Yeey! Vi har samma sorts bil och jag älskar den! Tror att det är bra att du trotsat din rädsla också! Jag var skiträdd i början och grät ofta efter incidenter i rondeller och annat, men nu går det som en dans. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela