Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dag 8 av 30 - Ett ögonblick Del 3

Publicerad 2010-12-03 07:16:12 i Kärleken,

Del 3 är det Romantiska ögonblicket

Har man följt min blogg har man redan fått ta del av detta, men skall man dela med sig av ögonblick så måste detta få vara med då det är det lyckligaste och mest romantiska ögonblicket i mitt liv.

Min förlossnig var vidrig och inget jag vill minnas, men precis efteråt är ändå en stund jag för alltid vill ha kvar i mitt hjärta.

Nico hade äntligen kommit till världen och låg på mitt bröst. Jag var trött och omtumlad. Sjukvårdspersonalen hade lämnat oss och jag var ensam med mina två älsklingar. Jag och Hampus betraktade Nico och sa om och om igen hur perfekt han var. Det var ett magiskt ögonblick fyllt av kärlek, ömhet och blickar som sa mer än ord kan.

Plötsligt säger Hampus att han skall hämta något och jag blir först nervös och vill inte lämnas ensam men han går bara till en annan del av rummet innan han återvänder. Sedan måste jag erkänna att jag inte minns exakt vad han sa, men det är inte orden som är viktiga utan känslan. Han ger mig en tillfällig ring som han själv i hemlighet under tiden innan förlossningen tillverkat genom att tvinna och fläta metalltråd, och han frågar om jag vill gifta mig med honom.

Det går verkligen inte att förklara hur det känns när det mest fantastiska ögonblicket i ens liv blir ännu mer fantastiskt. Man skulle nästan kunna kalla det ett religiöst ögonblick, utan religion då. Hur rummet kändes som om det var fyllt av ljus och värme. Det fanns bara vi i världen.

Det ögonblicket är mitt hjärtas allra vackraste diamant <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela