Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dag 29 av 30 - Mina ambitioner

Publicerad 2010-12-26 09:41:23 i Självcentrerat,

Blev en liten paus i temat men nu tar vi vid igen, på slutspurten kan man säga.

Vad har jag för ambitioner då? Kan låta mesigt men jag vill vara en bra mamma och en bra fru (och då menar jag inte en bra liten husfru utan en bra partner eller man skall kalla det).

Sedan vill jag ta tag i mitt skrivande och få publicerat böcker. Vill kunna jobba hemifrån och ha en så bra inkomst att vi kan bygga vårt timmerhus som vi drömmer om.

Jag är en sådan person som vill göra mycket mer än vad jag kommer hinna och kunna i mitt liv också. Skulle vilja forska, skulle vilja starta upp en ateistisk friskola, skulle vilja ha ett ungdomshem med konstnärlig inriktning, jag har en kanske skum dröm om att vara nyhetsuppläsare på radio..haha.

Jag skulle också vilja tjäna så mycket pengar att jag kunde uppfylla lite av min familjs drömmar också. Överraska mina föräldrar med riktigt lyxiga presenter, som de förtjänar.

Det finns så mycket jag vill... men får väl se vad det blir av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela