Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dag 24 av 30 - Det här får mig att gråta

Publicerad 2010-12-20 07:59:15 i Självcentrerat,

Jag gråter nog oftast när jag blir besviken, när saker och ting inte blir som jag tänkt mig. Jag gråter också när jag är trött. Annars är det väl mest när jag läser i tidningen om hemskheter som gjorts mot barn eller djur som det kan komma tårar... men då bölar jag liksom inte, utan blir bara tårögd.

Är ganska lättrörd när jag ser på film också. Filmen PS I love you får mig att gråta rejält. För att inte tala om första gången jag såg filmen Höstlegender. Började lipa en halvtimme in i filmen och grät konstant tills typ en timme efter den slutat.

När jag har PMS lipar jag en hel del också... för allt.

Den mest underliga och omtalade gråtattacken jag haft var när jag var på bio och såg filmen King Arthur. För er som inte sett den handlar den om riddarna kring runda bordet, och i filmen sägs det att när krigare dör så återföds de som hästar. Under filmens gång dör en hel del av riddarna men det berör mig inte just då för jag sitter ju inte och lipar i actionfilmer vanligtvis... När filmen slutar så avslutas den dock med en scen där man ser några hästar springa över ett grönt fält... Detta är när alla reser sig och skall lämna salongen... DÅ bryter jag ihop för jag tycker det är så fiiiint. Jag gråter helt hysteriskt och hulkar och har mig så min bror och min vän får leda mig ut ur biografen medan alla stirrar och jag bara får fram: "De - blev - hästar.... sååå fiiiint"...hahahaha... vilken syn :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela