Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dag 11 av 30 - Mina syskon

Publicerad 2010-12-06 08:31:32 i Självcentrerat,

Jag har bara ett syskon, men det är det bästa syskonet man kan ha. Min lillebror är den grymmaste lillebror man kan önska sig, och då menar jag grym i den positiva bemärkelsen :)

Han är 4 år yngre än mig och som barn var jag väl inte alla gånger nöjd med att dela uppmärksamheten. Vi hittade dock på massa roliga lekar tillsammans; Trollet Biddie, Blinda bebin, Gamla tanten, Lilla Lisa och Istigrar är några av de lekar vi lekte.

Det var först när vi båda nästan var vuxna som vi blev riktiga vänner. Vi bodde ihop i många år, delade lägenhet, och min bror är idag absolut en av mina bästa vänner. En av dem jag kan prata om allt med och han är en oerhört snäll människa som alltid ställer upp när det behövs.

Jag är väldigt glad att jag har honom, och väldigt glad för hans skulle nu att han fått byggt ett hus och har det riktigt bra.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela