Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Bjussar på ett minne - helt spontant

Publicerad 2010-12-18 11:08:48 i Allmänt,

Efter det där klagande deprimerande inlägget, och allt gnäll om utebliven nattsömn, så måste jag lätta upp stämningen lite genom att bjuda på: Världens värsta date.

Detta utspelar sig för ganska många år sedan. Hade mött en kille på krogen och nu skulle han komma hem till mig på en första date. Innan han kommer ringer han och säger att han skall köpa med sig McDonaldsmat för han är hungrig och frågar om jag vill ha något så jag ber om en meny jag med.

Han kommer in och ser min ena katt och utbrister "Åh vilken sarkastisk katt!... eller jag vet inte vad det ordet betyder".
Sedan sätter vi oss vid bordet och skall äta. Han inleder med att ta en hel näve pommes och trycka in det i sin mun, och sedan sväljer han resten av maten på en halv sekund. Sedan sitter han och stirrar på mig och frågar om jag skall äta upp min mat eller om han kan ta den med. Jag bara "Eeh...ät du".

Sedan petar han sig i näsan, rullar kulor av det han finner och knäpper iväg i min lägenhet!!

Han har också hyrt en film. En japansk skräckfilm med svensk text. Dock visar det sig att han inte kan läsa så fort så jag får sitta och översätta filmen åt honom. Trots detta envisas han med att då och då återberätta för mig vad som just hänt.

När filmen är slut ser vi lite på Kvarteret Skatan, där han inte förstår några skämt och jag får förklara vad de menar.

Jag har då för läänge sedan tröttnat på denna date (jag har hela tiden suttit låångt ifrån honom då intresset liksom svalnade redan vid snorkastarincidenten) och försöker om och om igen säga att jag är såå trött för att han skall fatta, vilket han inte gör så jag tillslut får säga att "Nu får du gå hem".

Han frågar då om jag vill ses dagen efter. Jag svarar nej. Han frågar då om jag vill ses dagen efter det. Jag svarar nej. Han frågar om jag vill ses nästa vecka. Jag svarar nej. Han frågar när jag vill ses. Jag svarar att det blir nog ingen mer gång.

Följer honom artigt till dörren och då grabbar han tag i mig och försöker kyssa mig hej då, och jag tvingas slita mig loss och förklara: Nej.

Hahaha... så nu vet ni... jag har en sarkastisk katt.

(Om du som jag var på date med mot all förmodan skulle läsa detta så är du säkert en jättesnäll kille, men man sprider inte sitt näsinnehåll i andra människors bostad!)

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-12-18 15:40:20

HAHAHAHAHAHAHA "kan jag ta din mat med?" ahhahahahahahha

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-18 16:00:53

Hade kunnat vara en del av en fruktansvärt rolig komedi:) Kommer så väl ihåg detta när nu berättar det:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela