Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Baby Borg

Publicerad 2010-12-20 07:36:39 i Nytt på bebisfronten,

Tack för alla tips och förslag som jag fått både här, i mamma gruppen och irl. Dock känns det som vi testat verkligen allt, men att vad vi än gör så funkar det en, högst två, gånger och sedan inte mer. Om man är en StarTrek nörd som mig så tänker man att han är som en liten Borg (delvis människa, delvis maskin, som anpassar sig så att vapen bara fungerar en gång på dem)... I will adapt, säger Nico och går bara på en fint en gång.

Vad gäller nattlampa så har vi dels en liten lampa i hans fönster och en sköldpaddslampa som projicerar stjärnor i taket. Vi brukar bara ha den i fönstret tänd med en tygbit över för att dämpa skenet. Dock har vi nu testat några nätter att släcka den och bara ha sköldpaddan tänd... och det funkade först, men inte längre. Att ha helt släckt brukar oftast göra honom upprörd plus att det inte riktigt funkar eftersom man då typ slår ihjäl sig när man skall kolla till honom när han vaknat.

I alla fall tacksam för att han var relativt lätt att få att somna om mitt i natten i natt. Han ville ju lägga sig strax innan 19. Vi hade tänk lägga honom något senare, men han satt och grät och gnuggade sig i ögonen så det var ingen idé. Sedan sov han en timme och vaknade vid 20 och då var han stört omöjlig att få att sova igen. Man lyckas liksom få honom att somna men han vaknar inom tio minuter. Tror klockan var runt 21 eller 21.30 innan han somnade igen... eller om den var mer... man förlorar sin tidsuppfattning lite.

Sedan var det Hampus pass och jag somnade men jag märkte inte att han vaknade en enda gång då... måste fråga Hampus sen. I alla fall vaknade han 03.30 och åt och somnade sedan om med en gång.
Och nu har han då vaknat, strax innan 7 och ätit och ville sedan inte alls somna om så jag tog upp honom. Hoppas att han skall vilja sova om en stund igen men just nu sitter han i babysittern och pratar för fullt med halva handen i munnen, och det räcker att man tittar på honom så skrattar han glatt och räcker ut tungan :)

Idag har jag inte mycket mer planerat än att köra Hampus till och från bussen, och att gå igenom alla räkningar - ångest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela