Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Årskrönika?

Publicerad 2010-12-31 08:52:58 i Allmänt,

Tydligen skall man få till en slags årskrökika såhär på årets sista dag. Kul, tänkte jag först, men sedan insåg jag att jag med mitt minne knappt minns vad som hände förra veckan.. så den får bli lite komprimerad och detaljfattig tror jag.

Januari-Februari
Hade fått veta redan i december att vi skulle få bebis och flytta till hus så tankarna rörde sig väl mest kring detta. Mådde illa nästan konstant och kunde bara äta frukt stor del av tiden.

Mars
Började i långsam takt packa ihop alla våra saker (var ändå inte klara förrän i sista sekund och knappt det). Var på ultraljud och bebis gjorde tummen upp åt oss.

April
Flyttade till Orust. Vilket innebar enorma flyttlass som jag slapp engegera mig i då jag inte fick bära tungt pga problem med fogar och ligament. Uppackande. Flyttstädande då gubben som bott här innan hade begränsad insikt i konceptet att städa (stooor hjälp med hela flyttproceduren av lillebror, mamma och pappa!!!). Målande av väggar, tak och lister. Möblerande och annat pyssel.

Maj
Jag tror det var då vi var på könsbestämmande ultraljud och fick veta att bebis var en pojke. Mycket namnfunderingar. Köper och får en hel del möbler och inreder nästan färdigt i huset.
Jag fyller 30 och har ett trevligt kalas för släkt och vänner.

Juni-Juli
Påbörjar min semester som sedan gick över i föräldraledighet. Åker runt på massa loppisar och auktioner (hela sommaren). Pyslar i huset och spenderar en hel del tid i sängen. Svimmar av foglossningssmärta i affären. Gör klart barnrummet. Inhandlar mycket babysaker. Besök på Ullared.

Augusti
Föder barn och försvinner in i bebisbubblan. Glömmer bort hur man städar och tvättar håret typ. Har världens mysigaste 10 första dagar med familjen.

September
Gifter mig :)

Oktober
Har namngivelse för Nico och firar att vi gift oss samtidigt med släkt och vänner.

November
Bebis bebis bebis. Åker till Ullared :)

December
Julstök och sådant... och bebis, bebis, bebis.

Årets +
Nico föddes och jag gifte mig, och vi flyttade till hus.

Årets -
Pengar... bläää

Har ju såklart hänt mycket mer, men detta får räcka :)

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-12-31 23:04:11

du vet det är inte så att man har bar minne utan man kollar bak i bloggarkivet ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela