Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Är jag manlig?

Publicerad 2010-12-29 18:10:27 i Självcentrerat,

Jag såg någon skriva om denna Skönhetslista och kollade in bloggen den fanns på och kände genast efter att ha sett den kvinnans svar att jag är himlans okvinnlig eller nåt...haha. Bedöm svaren själva... Kanske borde ta och skärpa till mig innan maken min vill skiljas :P

HÅR
Naturlig hårfärg:
Cendre kallar man lite sådär råttbrunt va?
Hårfärg nu: Cendre med lite rött i, och lite gråa hår här och var :)
Färgar håret med: Brukade variera, men färgar inte håret längre
Schampo: Head & Shoulders
Balsam: Varierar men gärna Herbal Essenses, eller vad det heter
Inpackning: Inget sedan VO5 Hot oil slutade säljas på 90-talet hehe
Hårstyling: Snor lite av Hampus hårmojs ibland
Värmeskydd: Vad är det?
Hårtork: Har ingen
Plattång: Har ingen
Borste: Nån lila jag köpte billigt på Göksäter

ANSIKTE
Ansiktstvätt:
Ingen aning... vad jag har hemma... ibland bara vatten
Peeling: Har ingen
Ansiktsvatten: Har ingen
Ansiktscreme: Nån från Mary Kay, som faktiskt är bra
Ögoncreme: Jag kanske har en men använder den aldrig

MUN
Tandborste:
Nån Pepsodent kanske
Tandkräm: Sensodyn
Tandtråd: Använder ej
Munskölj: Har nog nåt hemma men vet inte vad

MAKEUP
Foundation:
Har nåt från May Kay som jag använder typ en gång om året
Pensel/Svamp?: Har nog en svamp
Mascara: Har en från The Body Shop, används vid kalas eller viktigt möte
Eyeliner: Nån gammal jag haft i evigheter
Rouge: Också nåt gammalt av okänt märke jag haft länge, används sällan
Läppglans: Har ett från The Body shop och ett jag köpte för 10 spänn någonstans
Läppstift: Har lite olika men använder det i princip aldrig
Ögonskugga: Har några olika från olika märken
Primer: Vad är det?

Ögonbrynspenna: Har ingen
Puder: Har inget
Nagellack: Har väl några olika, mest billiga

KROPP
Duschcreme: Vet inte vad jag har nu... olika

Peeling: Har inte
Bodylotion: Något lite godisluktande från The Body Shop och en Hello Kitty
Rakhyvel: Gilette Mach3
Rakgelé: Ingen.. rakar under vatten för tål inte rakgele
Fotcreme: Vet inte om jag har någon
Handcreme: Har nog ingen
Parfym: Använder inte

 

Bör jag skämmas? Skall en tjej pyssla med sånt här och ha allt detta?

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2010-12-29 19:15:35

Man behöver inte hålla på med en massa jox bara för att man är tjej :-) Visst är man friare utan? Och så har man tid över till viktigare saker som att spendera tid med familjen.

Postat av: sofia

Publicerad 2010-12-29 22:36:03

hehe jag har ännu fler kvinnlighetspoäng än du när jag gör den listan hahaha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela