Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hej hopp

Publicerad 2016-01-22 19:40:20 i Allmänt,

Idag spenderade jag hela förmiddagen med att städa i huset. Var inte superstökigt utan det var mer alla detaljer man stört sig på, som att ta bort julbelysningen i fönstren och sådant. Men allt tog sin lilla tid. 
Badrummet blir jättebra med det nya skåpet också. Mycket mer ordning och reda. 
 
Orkade dock inte klart i sovrummet idag så det får jag ta hand om imorgon plus att fixa i "biblioteket". 
Medan jag och Hampus städade så var Nico hos sin mormor då han inte ville vara på dagis idag. 
 
Sedan hade vi möte här hemma med familjehemssekreterarna från socialtjänsten som skulle kolla upp angående Alis boende här. De är supertrevliga och Ali är ju världens bästa kille att ha boende hos sig så det var bara trevligt och avslappnat.
 
Nu på eftermiddag/kväll har jag bara legat och vilat magen och försökt att inte förlora förståndet av hur ont det gör när bebisen sparkar. Tyvärr gör det ju ondare och ondare pga de inre blåmärken som blir. 
Maken är iväg och hämtar lite grejer i stan och skall ta med sig hämtmat hem så blir det lite fredagsmys. 
 
Förutom smärta och trötthet så känns allt ganska bra nu faktiskt. Tänk vad lite städning kan göra med sinnesfriden :) 
 
Imorgon blir det fortsatt plockande här hemma, kanske åka och titta på bil och kanske lite pulkaåkning beroende på väder. Kanske dags att ta tag i det enorma tvättberget också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela