Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Fyndardagen!!

Publicerad 2016-01-06 19:06:22 i Allmänt,

Idag åkte jag och mamma (och Nico) till Butik Tjuvkil 939, som är en liten klädbutik som ligger egentligen mitt i ingenstans på vägen mot Marstrand. Vi upptäckte den av en slump i somras när vi körde förbi och de säljer alla klädmärken som jag älskar. 
 
Nu hade jag sett att de hade en super-rea där man fick fylla en av deras påsar med kläder och betala 500 spänn för allt i påsen sammanlagt!! Var ju bara för bra för att missa. Åkte dock dit med små förhoppningar om att de riktiga fynden skulle finnas kvar, men oj vad jag fyndade!
 
Försökte ta kort på det jag köpt men gick inget vidare då jag varken har bra kamera eller skills så jag får berätta istället. Jag fick ner i min påse:
En svart lite klockad kjol från Fransa i ett lite glansigt material. Ordinarie pris 399:-
En rosa glittrig topp i ett supermjukt och töjbart material från Soyaconcept. Ordinarie pris 249:-
En lila t-shirt med spets detaljer från Soyaconcept. Ordinarie pris 299:-
Svarta cykelbyxor med spetskant från Soyaconcept. Ordinariepris stod ej, men kanske runt 100-150:-
Vit supersöt spetsklänning från Fransa. Ordinarie pris 500:-
En supermjuk väst i rosa fuskpäls med paljettdekorationer från Cream. Ordinarie pris 849:-
Ett mörkt lila (aubergine) linna från b-young. Ordinarie pris 100:-
Beiga byxor från Street One i stretchigt material. Ordinarie pris 599:-.
 
Sammanlagt alltså varor för 3100:- ungefär, och jag betalade bara 500:-!! Jag är så nöjd att jag nästan hoppar runt... hade gärna tagit en vända till där :P
 
De hade dessutom rea på väskor, halva priset, så blev väskan nedan som vanligtvis kostar 699:- också. Bilden gör den inte rättvisa färgmässigt då den är en ljust lila med handtag och botten i en gammelrosa nyans. Både handtag och axelrem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela