Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det lilla vilddjuret

Publicerad 2016-01-07 20:10:22 i Allmänt,

I min mage bor ett litet vilddjur som sparkar och slår och voltar ungefär 20 av dygnets 24 timmar. Känner mig konstant utmattat och inre mörbultad. Trots att det är ganska påfrestande (ok, mycket) så är det skönt att känna att hon mår bra där inne.
 
Det farliga för mig när jag börjar bli väldigt stilla igen, även på grund av foglossning som nu börjar göra sig lite påmind, och spenderar en hel del tid liggande är att jag drabbas av köpbegär för att roa mig själv. 
Drabbades tex av tanken att jag skall börja promenera mer när bebisen kommer och att jag då bara måste ha en snygg regnrock och poff så hade jag beställt en från Ösregn of Swedens rea...
 
Denna läckra sak kommer att komma i min brevlåda. Är lite kär i den måste jag säga. 
 
Kände också att jag behövde anteckningsböcker och hittade detta underbara 3-pack på Adlibris spm jag nog bara måste ha.
 
 
Men för att kompensera upp för att slösande så var vi faktiskt på banken idag och startade upp ett sparkonto. Alltid något. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela