Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagens plus och minus

Publicerad 2016-02-27 20:06:00 i Allmänt,

Dagens plus och minus innebär nödvändigtvis inte att det rör just dagen som är idag, utan bara att jag tänker på det just idag. 
 
Plus
 
* Jag har kommit ganska långt med min jätteröjning av huset trots min otymplighet. Idag var jag supermegatrött då sonen ville sova i vår säng i natt vilket innebär minimalt med sömn för oss andra, men fick ändå röjt i köket och sorterat i stora köksskåpet. 
 
* Insikten att kalsonger är sååå mycket mer bekvämt än trosor. Det känns som om trosor görs för att man skall se snygg ut i dem medan kalsonger görs för att sitta skönt (eller så hittar jag bara aldrig bra trosor). Efter att ha snott makens ett tag köpte jag idag mina egna härligt bekvämta kalsonger. 
 
* Att kunna se fram emot att ha lite lugn egentid imorgon då maken tar med sonen till Universeum så jag kan njuta av tystaden och bara vara ett slag. 
 
* Mina inköp på bokrean. Nu skall jag bara ha tiden och orken att läsa. Tyvärr har jag en tendens att bli sömnig så fort jag sitter still någon minut. 
 
* Mina stora kartong grejer från Jollyroom som kom idag. Hade själv helt glömt vad jag beställde på rean så var en överraskning i form av vackra burkar och förvaringslådor, väggkrokar, bebisskallra och poster till barnrummet. 
 
Minus
 
* Sonen kan inte hantera att vara hemma sjuk en vecka från dagis och det är konflikter från morgon till kväll :/ 
 
* Paniken när sonen försvann i affären. Hann tänka mycket katastroftankar innan han kom promenerandes helt oberörd. 
 
 
 
Ja det är i alla fall mycket mer plus än minus vilket är skönt :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela