Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nya böcker i varukorgen

Publicerad 2015-12-23 23:03:10 i Allmänt,

Jag har knappt ens börjat läsa de böcker jag beställde sist men sitter redan och packar min lilla online-varukorg på Bokus med de böcker jag vill beställa härnäst.
 
 
Seveneves av Neal Stephenson är, om jag inte tar helt fel, en bok som min make tipsade mig om först och som jag sedan såg tipsas om på Felicia Days vlog. En scifi-bok som handlar om hur människorna reagerar på vetskapen om att jorden strax kommer att gå under. 
 
 
 
Welcome to Night Vale (och nej jag är för lat att kolla upp författarnas namn när jag inte ser det på bilden) är vad jag förstår en bok baserad på en podcast, och handlar om en underlig liten stad där det händer skumma saker. 
 
 
John Scalzis bok Redshirts har jag planerat att köpa i en evighet. Själva storyn är liksom roligast om man är ett Star Trek fan. I Star Trek är det nämligen oftast de med röda tröjor som dör, och boken handlar om hur de med röda tröjor inser att de blir offrade hela tiden och börjar protestera.
 
 
Furiously Happy nämnde jag nyligen i ett blogginlägg att jag ville ha pga den härliga omslagsbilden, och strax därefter tipsade Felicia Day om den så det måste vara ödet. En samling noveller om en kvinna med ångest och hennes liv. 
 
 
Boken ovan fanns på rea och jag vet inte mycket mer om den förutom att det innehåller monster och det lät ju bra :)
 
Om någon har bra, gärna lite ovanliga, zombieböcker att tipsa om så gör det. Gillar zombies. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela