Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det bidde inget

Publicerad 2014-10-15 20:58:54 i Allmänt,

Jag skrev ett halv inlägg titulerat "kämpa vs uthärda" som handlade lite om min syn på hur man bör se på jobbiga tider i sitt liv. Sedan raderade jag det. Dels eftersom det är så subjektivt hur man bäst hanterar jobbiga saker och det är svårt att "lära ut" eller "tipsa" andra. Dels eftersom det lät som om jag har det skitjobbigt eller har råkat ut för något hemskt, vilket jag inte har utan det var bara tankar jag hade när jag körde bil och hade tråkigt.
 
Vi avslutar med något trevligt istället... som att vi lekte kurragömma hela familjen innan läggdags. Nico är dock inte helt på det klara med hur leken fungerar än. Han berättar innan var han skall gömma sig, vill gärna bestämma var man skall gömma sig när han räknar och har svårt att hålla sig från att hoppa fram och ropa "Här är jag!" när man närmar sig hans gömställe. :) Men roligt hade vi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela