Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Snart dags att rösta x 2

Publicerad 2014-05-02 09:09:00 i Allmänt,

Tidigare år har jag alltid varit en övertygad Miljöpartist och har inte haft några problem att välja när det var dags för val. I år tycker jag att det är mycket svårt. Framför allt tycker jag att det är svårt att veta om jag skall rösta strategiskt eller med hjärtat. Jag vill ju såklart rösta på det jag verkligen håller med om, men å andra sidan är jag på riktigt rädd att få en högerstyrd regering igen. Tror på riktigt jag hade gråtit lite om det skedde.
 
Dock tar det lite emot att rösta på Socialdemokraterna då jag anser att de är alldeles för veka och har dragit sig alltför mycket mot mitten. Jag är ju egentligen helt klart mer Vänsterpartist. Och sedan har vi Fi, som jag ju också brinner lite extra för.
Så vad gäller det evsnak valet får jag erkänna att jag faktiskt inte alls har bestämt mig för vad jag skall rösta. Väger fram och tillbaka.
 
EDIT: Precis efter jag postat inlägget såg jag att Socialdemokraterna nu sagt att de kan tänka sig att regera tillsammans med C och FP, vilket i så fall avgör att jag inte kan tänka mig att rösta på dem. Har de helt och hållet glömt bort vad de en gång stog för??
 
Beträffande EU-valet är det lättare för där anser jag att de verkligen behöver få in mer feministiskt tänk.
 
Men en sak är säker och det är ju att jag kommer att rösta och det vill jag uppmana alla andra att göra också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela