Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lite yta

Publicerad 2014-01-01 16:40:08 i Allmänt,

Jag är ju inte direkt den som brukar skriva så himla mycket om just smink, kläder och smycken. Detta är inte för att jag på något sätt tycker att det är fel att skriva om, eller tycka om, sådant... jag är bara inte den mest... trendiga?.. personen. Förr var jag väl lite mer inriktad på att vara fin, men inte ens då var jag väldigt inne på sådant. Och som min bror sa för ett tag sedan så kan det ha varit så att jag jag fastnade lite i fasen "jag har precis fött barn och går bara hemma och dräller", trots att det nu var ett antal år sedan jag födde barn och var mammaledig.
Jag är ofta okammad om jag är hemma, ofta osminkad även på jobbet, har inte haft någon helkroppsspegel så har bara dratt på mig kläder utan att veta hur jag ser ut och så vidare.
 
Nu har jag dock blivit sugen på att rycka upp mig lite. Införskaffa lite nya kläder, klippa mig och försöka se ut lite som folk. Inte för att jag känner några krav på att jag måste det eller så... men för att det kan vara lite kul.
 
Och något jag faktiskt alltid tyckt är kul trots att jag nästan aldrig använder det är smycken. Dels för att jag är allergisk mot typ alla örhängen men också eftersom jag tycker det är svårt att förvara smycken så man vet vart de finns. De ligger utspridda i mängder av lådor och burkar och på morgonen orkar jag inte leta upp dem.
Så nu skulle jag vilja ha något liknande smyckeskåpet nedan för att få lite ordning:
 
 
Jag har sett att det finns en liknande men mindre modell av detta i affären Göksäter, som ligger på ön bredvid. I lagom storlek att ha på en byrå i sovrummet eller badrummet. Kanske kunde vara något. Kanske måste köpa det. Kanske imorgon?
 
Så har jag hittills fått gjort något idag? Vi har fått hem nästan alla kartonger från föräldrarna, men än så länge bara ställt dem i garaget då både jag och maken har ont i ryggen och inte klarar att bära mer idag. I övrigt har vi mest lekt med sonen. Han och maken sitter och pusslar just nu.
Skall verkligen försöka se till att få målat i det sk biblioteket sedan om jag lösa problemet att där saknas lampa och just nu är kolsvart.
 
Imorgon kommer DHL med våra Avengers-tavlor och så skall vi till tippen, bland annat. Jag skall även på secret möte. Spänningen stiger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela