Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Halloween - inte min grej

Publicerad 2013-10-25 19:22:16 i Allmänt,

Jag är inte mycket för att klä ut mig. Men tycker ju inte illa om en hel högtid (även om den lånats in från annat håll) bara för det. Finns ju andra som uppskattar att spöka ut sig. Dock har jag ju något av en fobi beträffande människor som är såpass utklädda att man inte ser ansiktet (som Liserbegskaniner, jultomten, BingoBerra mfl) och Halloween-tema på jobbet innebär därmed en del ångest för mig. När jag såg en kille i Michael Myers (? hette han så han från Halloween-filmerna?) mask så var jag fan på väg att gå hem.. Men överlevde.
 
Nu har vi hämtat virke, handlat och annat vardagligt. Nico somnade precis och nu skall jag och maken äta gott och se Maria Wern. Vi är inne i en slags fas då vi ser mycket svenska deckare, även kallat pensionärsfasen. Vi varvar dock med The Walking Dead och sånt så vi kan känna oss lite ungdomliga. Kan bli förvirrande ibland dock när man hela tiden väntar på att liken i Maria Wern skall bli zombies.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela