Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Fortfarande PMS-fri

Publicerad 2013-10-19 16:54:49 i Allmänt,

Just nu sitter Nico och jag och slappar och ser en film och bara myser. Har målat massa panel innan och diskat, och nu känner jag att jag gjort mitt för en stund.
 
Var ju hos gyn för lite mer än en vecka sedan och tog upp problemet med min extrema pms som går ut över alla i min omgivning. Så nu får jag äta "anti-depp"-medicin två veckor i månaden, mellan ägglossning och mens, och eftersom jag hade ägglossning precis efter jag varit där så kunde jag testa nästan med en gång. Och förutom att man blir trött av tabletterna så verkar de än så länge fungera. Visst kan jag känna viss irritation poppa upp nån gång men kan hantera den och har inte haft några av mina vansinnesutbrott, eller varit omotiverat elak mot maken... så det känns ju bra.
 
När maken förresten såg bilden nedan så sa han "Så känner jag mig när du har pms"... säger ju en del.
 
 

Kommentarer

Postat av: peachbeast

Publicerad 2013-10-30 13:03:47

Väldigt talande bild. Vad bra att din make ändå kan prata om hur han känner sig då.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela