Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Akta er för bistingar :)

Publicerad 2013-10-02 13:32:34 i Allmänt,

Jag sitter just nu på jobbet med världens skrattanfall. Bakgrunden är att jag när jag är på mitt jobb i Göteborg ofta drabbas av en underlig svullnad på insidan av underläppen. Ofta börjar det med att det känns konstigt och svullnar upp för att sedan bildas röda utslag på insidan läppen som ser lite ut som blåmärken. Skitkonstigt, och sker enbart på just den arbetsplatsen.
 
Av nyfikenhet så googlade jag på saken och fann en inte speciellt bra översatt sida som avhandlade ämnet. Första ledtråden att någon med inte helt bra koll på svenska språket översatt texten fick man av att det hela tiden refererades till "lip svullnad". Sedan kan man också läsa följande:
 
Lip svullnad är vanligt på grund av milda till allvarliga allergiska reaktioner, inklusive:
  • Hösnuva eller allergisk reaktion från djur ilska, damm, kosmetika eller pollen

  • Insektsbett allergi, till exempel från en BISTING


    Hahaha... det farliga djuret bisting eller kanske är det så att jag är allergisk mot ilska?

     

    Eller.... texten förklarar också att det hela kan bero på...

    Kontakt med en irriterande

     


    Ja... jag känner att så kan vara fallet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela