Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Inget sci fi

Publicerad 2011-10-02 20:39:41 i Allmänt,

Blev ingen mässa idag då jag var sjuk, Nico fortfarande krasslig och Hampus inte hade fått sova. Var hemma, mådde dåligt och tyckte synd om mig själv istället.
Nico sysslade med massa bus och var rastlös. Han blev dock mycket glad när jag städade köket och han fick stå på en stol och "tvätta diskbänken" (=plaska med vatten). Jag stod alltså bredvid och såg till att han inte föll av så ingen blir orolig.
Dags att börja inse att han är större nu och kan få träna på att hjälpa till med saker, så länge han tycker det är kul och att han själv kan avgöra mer och mer när det är dags att sova och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela