Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Home alone

Publicerad 2011-03-16 21:18:16 i Allmänt,

Hampus har åkt till jobbet och jag skall strax försöka sova lite. Ååh vad bra det gick med mina nya rutiner... inte. Inte en dag höll det då Nico tvärvägrade att somna den bestämda tiden. Han ynkade sig tills han fick sitta med mig och Hampus och se lite film en stund och somnade sedan vid 20 istället. Men ok, det kan jag köpa om det innebär att han sover längre imorgon (vilket han nog inte gör då han kommer vakna när Hampus kommer hem vid 7 då han saknar förmåga att gå tyst..hehe).

Sitter nu och funderar på två saker.

1. Om jag skall gå på loppis i Henån på lördag trots att det i så fall bara blir jag och bebis... Antagligen kommer jag inte orka.

2. Hur jag skall lyckas ta mig till Ullared och vad jag skall köpa där. Lillplutten slutar ju aldrig växa och hans pyjamasar sitter som korvskinn och de flesta av byxorna slutar vid knäna så måste verkligen få köpt mer kläder till honom.

En ofärdig inköpslista hade kunnat se ut ungefär så här:
Pyjamasar (minst tre) till Nico
Byxor, bodys och tröjor till Nico samt sommarkläder till Nico
Dräggelhaklappar och strumpor till Nico
Vårjacka till Nico
Tunnare åkpåse till barnvagnen
Matgrejer till Nico
Potta
Babypool
Sommarkläder till mig
Vårjacka samt regnkläder till mig
Ramar
Prydnadssaker (bl.a. lila ljusstakar jag såg på deras hemsida)
Scrapbookgrejer

Ja, det är lite av det jag skulle vilja köpa. Kanske inte superspännande för er att veta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela