Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En mindre vetenskap

Publicerad 2011-03-19 12:00:11 i Nytt på bebisfronten,

Jag skall försöka montera den nya bilbarnstolen i bilen. Jag har läst instruktionsboken och sett en instruktionsvideo men är fortfarande inte helt på det klara med vad det är meningen att man skall göra. De borde verkligen anställa någon som kan skriva en vettig instruktionsbok, en som går att begripa. Jag skall faktiskt försöka dokumentera mitt monterande sedan så kanske det kan hjälpa någon annan stackars människa i samma sits. Om jag inte monterar helt fel då, så att alla blir arga på mig istället.

I övrigt idag är planen att jag skall tvätta kläder, slipa lite tak samt röja häruppe. Än så länge tycks Nico vara på ett ganska stillsamt humör så kanske går *ta i trä*. Först skall han dock äta lunch... och lukten som just uppstod i rummet ger en hint om att jag bör byta blöja också... på honom alltså, inte på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela