Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Mr Ego

Publicerad 2011-07-04 12:51:41 i Allmänt,

All makt åt Tengil... och all mat åt Nico... tydligen.

Jag försökte äta lunch tillsammans med Nico idag men det passade sig inte alls. All mat ät HANS mat tydligen och för varje tugga jag tog så studsade han ilsket i sin stol och vrålade. Han skulle minsann också smaka, från min tallrik, trots att vi åt i princip samma sak.

Nu äter han lunch själv varje dag, med lite hjälp ibland då mycket tappas på väg till munnen. Han försökte även med sked idag men efter ett par misslyckade försök tittade han skeptiskt på den och såg ut att tänka "det är ju nåt fel på den här" och sedan kastade han iväg den och åt med händerna.







Tydligen räckte det dock inte med lunch för en stund senare fann han en halv smörgås bredvid min säng och innan jag hann fram hade han tryckt in bröd i hela munnen och lyckats kleta smör överallt. Otroligt hur kvicka de kan vara när det gäller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela