Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Läs detta

Publicerad 2011-07-08 07:16:25 i Allmänt,

Tryck här och läs denna krönika. Så jäkla bra skrivet. Önskar alla som kör som idioter på vägarna kunde läsa den och skärpa sig.

För dig som är så lat att du bara inte orkar klicka på länken så bifogar jag här själva kärnan i krönikan... så om din plan är att faktiskt klicka på länken så läs inte följande, då det är lite av en spoiler:

Han satt och sov i sin bilstol på passagerarsidan när du körde om oss idag, med det där tyglejonet i famnen. Om jag inte hade bromsat när du gick över i bussfilen och sedan skar tillbaka in i min fil så är det genom hans dörr fronten på din bil hade kraschat. Jag vet inget om dig. Jag vet inte om du sett de där videoklippen på nätet om vad en bil i 100 kilometer i timmen kan göra med en människokropp av kött och blod. Och jag vet inte om du någonsin haft en ettåring sovandes på din mage, lyssnat på hans andetag, och insett hur ofattbart ömtålig den där lilla kroppen är. Jag vet inte om du älskat någonting så mycket någon gång i ditt liv att det känns som om du ska få en hjärtattack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela