Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Säg hej till publiken

Publicerad 2011-01-04 23:05:54 i Allmänt,

(Kanske inte så många som minns den gamla sketchen..hehe...I´m old)

I alla fall... antal läsare på denna blogg varierar, men det är ändå en hel del... vilket gör mig nyfiken. Endast ett fåtal kommenterar regelbundet, ytterligare några få har kommenterat en gång eller så... Snälla, kan inte ni andra bara säga hej så jag får stillat min nyfikenhet om vilka ni är. Skriv gärna några rader om er själva också... det kan väl vara ok... när jag bjussar på okammat hår, nerkissningar, kräks och babybajs?

Come on people :)

Själv hade jag skrivit kanske såhär:

Emma aka Knyttet. Mamma till världens sötaste lilla monster. Gift med förvirrad uppfinnarjocke. Slav till tre katter. Socionom/skolkurator som drömmer om att bli författare och så snuskigt rik att hon bara behöver lämna huset för att gå på loppis eller McDonalds (oh yeah, även när jag är rik). Trött nästan jämt och besatt av StarTrek.

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-01-05 00:02:42

Jag är en av de som kommenterar regelbundet skulle jag tro? :-)

Postat av: Frida

Publicerad 2011-01-05 05:55:40

Frida, 27 år. Bor tillsammans med min sambo John och vår son Viking 6 månader i en lägenhet i Spekeröd. Även "mamma" till mina två norska skogskatter Rocky & Bebis..



Förutom familjelivet så har både jag & min sambo stort intresse för äldre bilar (gärna 50-talare) och Rockabillykulturen..

Drömmer om att en dag starta eget inom Rockabilly-kulturen (kläder m.m) och kunna försörja sig på att vara sin "egen chef".. Drömmer självklart om att vara ekonomiskt oberoende men like it gonna happend.. NOOO ;)



Tycker det är intressant att följa din blogg då du gör det intressant att läsa & jag har skrattat många gånger då jag känner igen mig.. Därför skrev jag kommentaren om att ha nattlampan släckt.. Jag går in till Viking med ficklampa hahaha

Och det funkar utmärkt, han sover som bäst när det är helt mörkt :)

Ojdå, vad långt detta blev ;)

Ha en bra dag och keep up the good work :)

Postat av: Frida

Publicerad 2011-01-05 06:00:30

Förstår inte varför inte min blogglänk funkar men jag provar igen.. Tar bort www helt enkelt..

Inget datasnille här direkt hahaha ;)

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-01-05 15:05:09

Hej

jag brukar läsa din blogg.

Jag är en av de s.k. Augustimammorna och jag är mamma till underbara Jonah som föddes 25 aug 2010. Jag är gift med Larz sedan 1996. Vi bor i ett litet samhälle i Småland några mil från Gislaved.



Jag är grundskollärare 1-7 och har arbetat mest med årskurs 5 och 6. Tycker väldigt mycket om att vara med barn och tonåringar och älskar att undervisa. Det bästa är när man får till en riktigt bra diskussion i klassen då alla är intresserade! Skulle gärna kombinera mitt läraryrke med att föreläsa, eller kanske forska. Skulle gärna vara med och förändra skolvärlden lite mer kanske politiskt men har samtidigt svårt att hitta vilket parti jag isf vill tillhöra så det blir säkert inte så =)



På fritiden är jag engagerad i barn- och ungdomsarbete inom Allianskyrkan. Detta innebär scoutverksamhet och en tonårsgrupp. Just nu har jag haft mammaledigt även fån detta men ska nog börja lite med tonårsgruppen till våren igen.

Självklart älskar jag att vara med min familj eller vänner. Trivs väldigt bra med en lugn och mysig hemmadag med familjen. Då mår jag som bäst!



Försöker spela lite golf men är verkligen inte bra. Här gäller det bara att ha roligt och umgås med goa vänner =) Älskar att läsa, vilket jag inte alls hinner lika mycket nu när jag har Jonah. Tillbringar en del tid vid datorn. Ser gärna på en bra film tillsammans med Larz.

Hemma har vi även en katt som heter Cosmos som är 5,5 år. Hade även en underbart vacker katt, Castor, men tyvärr blev han för gammal och fick avsluta sitt liv 2009.



Detta var väl en liten beskrivning av mig. Vill du veta mer så är det bara att fråga på =)

Postat av: Petra

Publicerad 2011-01-05 18:35:33

Petra heter jag. Tror jag hittade hit via Sofias blogg som jag hittade på minbebis där jag hängde med oktobermammorna men borde egentligen hängt med september gänget då min lilla tjej kom med planerat snitt i sep.

Bor med sambo, vår 3,5 mån dotter och våra 6 hundar i ett hus med totalt renoveringsbehov ute på landet mellan Enköping och Uppsala.

Fritiden tillbringas mestadels hemma med hundarna eller på gymmet där jag jobbar som PT och spinninginstruktör och hoppar även in i repan då det behövs.

Min största önskan just nu är att badrumsrenoveringen ska få lite fart igen. Kanske har vi ett nytt badrum till sommaren eller nåt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela