Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tystnad

Publicerad 2011-02-01 09:55:37 i Allmänt,

Efter många om och men lyckades jag få Nico att somna för sin morgonlur. Han var så trött att han inte gick att hålla uppe för han bara låg och smågrät. När han hamnade i sängen var det dock ett himla ojande med det jag kallar "låtsas-gråt" när han är helt överdramatisk och ojar sig, varvat med att dyka ner i kudden och samla lite kraft inför nästa "mamamamaaaa buuuuhuuuuaaa". Men efter lååång tid orkade han inte mer utan somnade.

Älskar att få en stund så här på morgonen med tystnad. Rofyllt. Om två timmar skall jag väcka Hampus. Sedan skall jag bära ut massa sopor, fortsätta städa, tvätta kläder och dona. Kanske måste åka en sväng till mamma och pappa för att få några papper påskrivna också. Suck. Inte alls sugen på att köra bil idag med.. hade helst velat ha en lugn och skön hemmadag.. men men.. man kan inte alltid få som man vill.

Måste förresten skriva att vår middag igår var såå god. Lokalproducerat kött (säger man producerat om kött?), potatisklyftor och en liten finare köpe-bea-sås... en sån där liten burk med en känd kock på. Så satans gott.

Jag skulle förresten vilja ha som en slags plastmadrass för Nico att leka på. Om han ligger direkt på golvet är jag rädd att han dunkar i huvudet (vilket han ofta gör om han hamnar utanför täcket och så blir han ledsen) men på täcket kan han liksom inte krypa eller åla direkt. Man skulle haft en sån där matta man hade i gympan som barn, eller en oversize yogamatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela