Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Strax somnar jag

Publicerad 2011-02-03 21:01:09 i Nytt på bebisfronten,

Tänkte hinna sova typ två timmar innan Hampus kommer hem. Skulle ha somnat tidigare om jag inte hade fastnat i ett hjärndött dataspel på Facebook.

Nico åt sin gröt vid 17. Efter det spenderade han två timmar drygt i sängen med mig och bara låg och slappade innan han ville ha en flaska ersättning och sova... Nån timme efter han somnat började han dock vakna och gråta med jämna mellanrum tills han slutligen ville ha en stor flaska ersättning till. Han vill alltid äta sjukt mycket. Han sover fortfarande lite oroligt men sista gången han vaknade och grät nu så somnade han faktiskt om av sig självt.

Hans hysteriska separationsångestgråtande på kvällen tycks utebli om han får sitta och se på film med mig innan sänggående. Tydligen har han bestämt sig för att det är så rutinen skall se ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela