Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ansökningar

Publicerad 2010-11-26 12:03:55 i Allmänt,

Idag har jag skickat iväg lite arbetsansökningar. För Hampus. Jag skulle skicka några för mig själv med, men det blev inte så... men jag ska. Tanken på att så småningom börja jobba igen tilltalar mig dock inte. Inte alls.
Kanske om jag hade fått ett jobb nära och kunde jobba två dagar i veckan... det är ok... men hur får man ett sådant jobb. Få arbetsgivare anställer människor som bara vill jobba lite grann.
Egentligen har jag ett jobb som jag tycker riktigt mycket om, men det är så himlans långt bort att det känns som om jag knappt skulle se Nico om jag fortsatte arbeta där. Det är synd.

Det värsta med att söka jobb är dock anställningsintervjuer. Människor som betraktar en granskande och ställer dumma frågor som man förväntas svara smart på.

Mest idiotiska kommentar jag fått under en anställningsintervju:

"Du ser så ung ut... lite som en gymnasieelev... du skulle inte kunna tänka dig arbeta med något annat tills du är 30 eller så?"

Jag var 24 och sökte jobb som skolkurator.

Mest idiotiska fråga jag fått under en anställningsintervju:

"Vågar du verkligen säga emot äldre män?"

Samma anställningsintervju.

Konstigaste fråga jag fått under en anställningsintervju:

"Anser du att du har haft ett bra liv?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela