Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Den här dagen i punktform

Publicerad 2010-12-13 21:08:54 i Allmänt,

* Får knappt sova något efter klockan 3 då Nico har en mycket orolig natt

* Efter klockan 7 försöker jag inte ens sova utan när Nico slumrar till igen tvättar jag håret

* Ger Hampus luciafrukost med lussebullar på sängen

* Kör in Hampus till bussen i Stenungsund, är försenad till BVC

* Backar på en bil på parkeringsplatsen utanför BVC

* Får panik och lyckas slå mitt knä, har ont fortfarande (fråga inte hur)

* Kommer mycket försenad till BVC - hinner bara väga och mäta, men inte mycket mer

* Nico är trött och gråter hysteriskt hela vägen hem

* Nico sover och jag passar på att andas

* Personen som äger bilen jag backade på ringer. Hon är mkt trevlig som tur är

* Skall hämta Hampus vid bussen i Svanesund men han ringer och säger att tåget till Stenungsund är försenat så han kommer missa bussen, så jag får hämta honom i Stenungsund

* Missar färjan eftersom jag inte kan köra ut från uppfarten för det står en älg där!!

* Nico är trött och smågråter hela vägen till och från Stenungsund

* Måste stanna och handla i Svanesund. Går in i affären och inser att bilnyckeln saknas. Hampus går ut och hittar den på marken bredvid vår (olåsta) bil.

* Kommer hem, matar Nico som är övertrött och vägrar somna

* Nico somnar 20:45

* Vi inser att jag inte kan köra Hampus till bussen imorgon på morgonen eftersom den går strax innan 6 på morgonen och jag inte kan dra upp Nico när han sover - igen

* Hampus måste gå ner och tillverka ny snökedja till moppen trots att klockan är 21, han skall upp 5 imorgon och vi fortfarande inte hunnit äta middag (har ätit 1 lussebulle idag - that´s it)

Denna dag har varit absurd. Jag känner mig som ett vrak. Hampus känner sig som ett vrak. Nico sover, men kände sig säkert som ett litet vrak innan dess.
Vill lite bara lägga mig och gråta....alternativt brista ut i hysteriskt gapskratt. Har inte bestämt mig för vad det blir än. Får vänta tills Hampus ropar att han snart är klar så jag kan fixa middag åt oss först.

Gaaaahh

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-15 02:15:29

Det är så gott med lussebullar. :P Tycker du att det är okej att man även bakar det efter lucia?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela