Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

När transfobin får härja fritt..

Publicerad 2013-08-13 18:58:38 i Allmänt,

Idag hade DN en helt vidrigt transfobisk ledare som utmålade transsexuella lite som velpottor som vill byta kön av rent trendmässiga orsaker, om man skall dra det till sin spets. Jag kan inte riktigt förstå DN:s tanke med att låta denna text vara ledare, och hade jag använt Nicos uttryck så hade jag sagt: Dumma dej DN.
 
Dock har andra uttryckt sin kritik mot detta mycket mer sakligt, välformulerat, faktagrundat och med bra motargument så jag rekommenderar er att läsa detta istället då jag inte riktigt har hjärnan med mig idag för att skriva något klokt om det hela, förutom att det fan inte är klokt.
 
Så läs:
 
När normen uttalar sig om normbrytarens situation krävs normkritik och empati, eller: DN, nu får ni ge er! skrivet av Sanna.
 
Om tvång och känstillhörighet av Fanny, som tar upp intressanta aspekter vad som är att betrakta som tvång.
 
Jävla transfobiska äckel av Moralfjant.
 
Transfobiskt om tvångssteriliseringar av Gustav på Genusfolket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela