Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dag 23 av 30 - Det här får mig att må bättre

Publicerad 2010-12-19 09:38:58 i Självcentrerat,

Hampus får mig alltid att må bättre, och att se Nico vara glad.

Jag mår också bättre när jag ser människor som engagerar sig och faktiskt gör saker för att förbättra världen. Som på Nyheterna härom dagen det dels var en gammal man som samlade in julklappar och så för att ha julfirande för de hemlösa och behövande, och dels två tjejer som samlat in pengar till de där gästarbetande bärplockarna som inte fick någon lön eftersom företaget blåste dem. Då blir jag glad, när man se fina människor som gör bra saker.

Sedan skrattar jag ganska lätt i allmänhet. Älskar sidor på nätet som failblog.org och damnyouautocorrect.com. Om man kollar in failblog inser man ganska snabbt att min humor inte alltid är så snäll då jag asgarvar åt folk som slår sig :).

Annars mår jag som bäst när jag känner mig lyssnad på, och känner mig sedd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela