Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Om jag var singel och skulle skriva en kontaktannons...

Publicerad 2018-04-15 18:53:00 i Allmänt,

För att beskriva mig själv lite för de som är nya, och för er som är gamla, så tänkte jag att jag skulle skriva en presentation som om jag var singel och gjorde en profil på *infoga namn på aktuell datingsida då de jag använde mig av på forntiden säkerligen inte existerar längre*....
 
Person som stadigt närmar sig en 40-årskris och som planerar att börja träna varje dag men inte kommer längre än så. Samma sak gäller projektet " bok" som befunnit sig på planeringsstadiet i ungefär tjugo år. 
Definierar mig som feminist, humanist, ateist och vänster på den politiska skalan samt som mamma. Är kvinna men ser inte det som något av viktigt. Känner mig inte som kvinna, eller som en man, men å andra sidan har jag inte riktigt fattat hur det är meningen att det skall kännas.... Om du anser att kroppsbehåring är ett problem undvika mig så jag är för lat för att ta upp kampen mot mina varulvsgener. Och om du, om du är man, kanske börjat tappa håret men åldern så skall du veta att en kvinna istället får hårväxt på nya oväntade ställen ju äldre hon blir. 
 
Viktiga politiska-/samhällsfrågor för mig är jämställdhet (så klart), lika rättigheter för HBTQ (även om jag får erkänna att jag aldrig riktigt fattat det där med Q:et på riktigt), asylpolitik (ömmar mycket för ensamkommande och tycker att man bör få asyl om man kommer från Afghanistan bland annat).
Så med andra ord kommer jag inte vara intresserad av en romantisk relation med dig om du har för vana att yttra någon av följande meningar:
"Feminismen har gått för långt"
"Jag är inte rasist.. men..."
"Har inget emot bögar så länge ingen stöter på mig höhöhö"
"Lamotte skriver ju verkligen som det är"
Du bör nog inte prata om Lamotte (eller Birro) alls med mig om du inte är stort fan av dålig stämning btw. 
 
Jag är extremt dålig på att städa, älskar mina barn mer än allt annat (trots att de har en helt annan iställning till vikten av stundvis tystnad än mig), jag älskar sci fi men har även sett alla avsnitt i alla säsonger av Law & Order SVU minst tre gånger. Dricker i princip inte alkohol men är smått beroende av nässpray. 
 
Är oromantisk, tycker att det är fritt fram att fisa så mycket man vill i sitt eget hem och har en tendens att tycka att de flesta människor är dumma i huvudet på ett eller annat sätt (tycker bäst om människor lite på håll). 
 
Känner du att detta låter som det bästa sedan man uppfann dillchips så är jag människan för dig :)
 
 

Kommentarer

Postat av: guassance

Publicerad 2021-10-25 08:54:50

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/yk5z52ny

Postat av: guassance

Publicerad 2021-10-26 12:29:12

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/yeaduqpk

Postat av: Pal

Publicerad 2022-03-04 02:13:56

Hi, this is Jeniffer. I am sending you my intimate photos as I promised. https://tinyurl.com/ybtrbues

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela