Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tokig i att bära

Publicerad 2016-07-21 20:53:16 i Allmänt,

Jag har sällan tid/lust/ork att skriva numer, men har istället skaffat en slags hobby eller besatthet. Är numer tokig i ergonomiska bärdon. Bära bebis är både mysigt och smidigt.
 
Har nu fyra (ojsan) selar och en hybridsjal på väg på posten. Sedan får jag nog sälja nån innan vidare inköp.
 
En av de första var en sådan här, Ergobaby Stowaway.  En ihopvikbar sele som är smidig att ta med. Mjuk och lätt men inte så stadig som de andra. Använder den inte nu då jag har andra. 
 
Jag har denna Beco Gemini  i mönster Nova. Älskar Beco Gemini då den är lätt att använda då inget spädbarnsinlägg behövs. Känns som den kanske är lite för liten för större barn dock. 
 
Sedan har jag en sådan här Ergobaby  (dock begagnad och mer blekt än bilden). Tycker om den men mer krångel med spädbarnsinlägg och tycker de skaver lite under armarna.
 
Idag fick jag denna Beco Butterfly 2 på posten och tycker den verkar väldigt bra trots att jag inte hunnit prova den med bebis i.
 
Så småningom vill jag även ha en Tula (när Linnéa växt lite) men de mönster jag helst vill ha verkar inte finnas i Sverige :(
Vill helst ha den på bilden nedan.
 
Kommer skriva mer om detta nya intresse en annan dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela