Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Livmoderinfektion - igen

Publicerad 2016-04-06 00:48:15 i Allmänt,

En sak som folk sällan pratar om är hur vanligt det är med livmoderinfektion efter förlossningar och kejsarsnitt. Eller, om det inte är vanligt så råkar just jag känna väldigt många som råkat ut för det inklusive jag själv.
 
Eftersom jag hade det efter min förra förlossning kände jag igen tecknen tidigare denna gång, även om jag först misstänkte urinvägsinfektion. 
Då smärtat från snittet minskat kunde jag känna hur jag hade en konstant magvärk och dessutom en allmän sjukdomskänsla med stunder då jag kallsvettades något enormt. 
Uppsökte läkare idag och efter allehanda tester och konsultationer med förlossningsvården så fick jag utskrivet två sorters antibiotika som vi får hoppas gör susen snabbt. 
 
Annars har dagen varit bra. Så skönt med den första tiden då båda är hemma och man kan turas om. Känner bara en sådan där känsla av familjeidyll och kärlek. 
 
 
Hur mysigt är inte detta <3 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2016-04-07 10:45:55

Ajdå, hoppas du kryar på dig snabbt. Jag visste inte att det är vanligt med livmodersinfektioner efter förlossningar, kan inte minnas att någon barnmorska nämnt det för mig. Men så har jag ju tack o lov klarat mig efter mina förlossningar. Kram till dig och resten av familjen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela