Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Familjesöndag

Publicerad 2015-11-22 21:47:21 i Allmänt,

Min plan idag var från början att ligga på soffan och sova medan maken tog med sonen till Barnens Lekstad, men så ville Nico att alla skulle med så fick foga mig. Kunde slappa fram till lunch i alla fall.
 
Nico bjöd även in mormor så vi var ett helt gäng som åkte till Barnens Lekstad där sonen röjde av sig ett par timmar medan vi fikade.
Efteråt åkte vi till köpcentret i Bäckebol och medan maken gick till Bauhaus så gick vi andra till Telenor där jag äntligen fick beställt en ny telefon å min nuvarande slutat fungera (microfonen iaf så ingen kan höra vad jag säger). Medan jag gjorde det så tittade jag och mamma bort en sekund och plötsligt var sonen försvunnen!
 
Vi rusade runt i panik och letade bland affärerna, och i affärerna, runt omkring. Inget barn. Ringde maken som vi komma och hjälpa till. Vi delade på oss för att kunna kolla så många affärer som möjligt samt parkeringsplatsen (full av bilar och mörkt ute!). Som tur var passerade mamma Coop precis när de ropade upp i högtalaren att Nico befann sig där och hon kunde plocka upp honom där han satt med en i personalen och väntade vid fruktavdelningen. Såååå skönt att allt var bra, men tog lång tid innan hjärtat lugnade sig efter den skräcken.
 
(Nico har för övrigt bara vandrat iväg och försvunnit en gång tidigare och det var när vi var i exakt samma affär för ungefär ett år sedan)
 
När vi fått handlat och blivit klara så köpte vi snabbmat med oss hem och kunde känna att det varit en riktigt mysig dag allt som allt.
 
Nu har jag beställt skal till mobilen också så de känns bra. Imorgon skall maken köra till dagis så jag kan sova ut, äntligen. Är dessutom glad om jag slipper gå ut nu när det är kallt. Nej, jag ser inte fram emot snö och kallt... plusgrader året om tack.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-22 22:18:20

En trevlig dag fast tiden när Nico försvann kunde jag varit utan;) Vilken fasansfull stund och hur i hela fridens dar kunde han försvinna så snabbt? Nåja, lyckan när han återfanns uppvägde allt annat :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela