Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det straffar sig att vara duktig

Publicerad 2015-11-16 18:38:22 i Allmänt,

Resultatet av att städa sonens rum i går var idag att jag har superont i kroppen och knappt kan röra mig och är trött så jag känner mig konstant yr.
Sååå inte mycket gjort idag trots goda avsikter.
 
Eftersom Nico mådde bättre idag så kunde han gå på teater men bad mig hämta honom tidigare från dagis så kunde inte åka med på IKEA-tur etc med Hampus och Ali. Istället åkte jag med mamma en snabbis på besök till mormor innan vi handlade och hämtade sonen.
Nu visade det ju i efterhand att han mådde hur bra som helst idag och tyckte att det var "skittråkigt" av vara ensam hemma med mig sedan (hans ord), men han tyckte i alla fall att det var kul att umgås med sin mormor lite.
 
Maken har varit desto duktigare tillsammans med Ali och lämpat av massa saker på tippen och uträttat ärenden på IKEA och på Torp. Nu hoppas jag att han har energi nog kvar att montera sonens säng när han kommer hem så jag kan ta och måla den imorgon, om jag då har lite mer energi.
 
I övrigt så har jag börjat kunna känna bebisen rejält i magen nu. Är som karateträning där inne stora delar av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela