Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Bron, demoner och julpynt

Publicerad 2015-11-30 17:38:56 i Allmänt,

Igår såg vi sista avsnittet av Bron. Tänker inte spoila något men jag hoppas verkligen att det kommer en säsong till för är så fäst vid Saga. Känner redan att jag saknar serien.... Efter Torka inga tårar, så tycker jag nog att Bron är det bästa svensk television har presterat.
 
Idag var jag med mamma, min moster och min mormor och handlade julpynt och annat. Lite vinterkläder till sonen också. Var trevligt men var väldigt trött efter och har ont i huvudet. Har dock slöat med den femte av Diana Rowlands demon-böcker. Två kvar och ssedan får jag sukta efter att hon skall släppa en ny.
 
Fick köpt lite juliga blomster och satt i små krukor på köksbordet och kände mig mäkta vuxen (städning och pyntning är inte min starka sida). Nu är det juleljus lite överallt i det städade huset och känns riktigt mysigt.
 
 
Sonen skulle till sina morföräldrar en stund efter dagis men kom snabbt hem igen då han inte mådde bra. Nu har han bäddat ner i sängen och säger att han har ont i huvudet och magen. Vet inte om det är måndagströtthet eller om han är på väg att bli sjuk. Vi myser här tillsammans i alla fall.
 
Maken skall åka med Ali på möte på fotbollsklubben senare och sedan sitta och pula i verkstaden så skall se om jag kan få somnat tidigare än vanligt ikväll.
Hoppas på en lugn dag imorgon men kanske får ta en sväng förbi jobbet och lämna min jobbtelefon till min vikarie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela