Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nya StarTrek

Publicerad 2015-12-16 10:07:00 i Allmänt,

Nya StarTrek-trailern har haft premiär och genast upprörs folk. StarTrek fans som anser att den inte känns som den gamla serien. Även om en av de som säger detta är George Takei, som är något av en hjälte för mig, så kan jag inte riktigt hålla med.
Eller visst, den är inte precis som originalet... för det går inte. Serien är väldigt väldigt gammal och om man hade gjort filmerna som den hade det varit en mycket begränsad skara folk som hade sett den.
 
Jag tycker  ändå att de gjort sitt bästa att behålla karaktärernas personligheter men med sin egen twist, vilket enligt mig är bra för att kunna komma vidare och göra något nytt av det hela.
Och jag ser fram emot nya filmen som jag tycker verkar mer i linje med den gamla serien än de första två filmerna, vilket jag hoppas kan vara ett resultat av att Simon Pegg (som är hardcore StarTrek fan själv) varit med och skrivit manus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela