Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Klänningar och kjolar

Publicerad 2015-04-29 21:01:29 i Allmänt,

Vi fortsätter med kommentarer kring kläder jag handlat på Halens, och nu går vi över till klänningar och kjolar bland annat. Det är något nästan meditativt över att skriva sådana här uppradande och hjärndöda inlägg.
 
Denna kjol har jag nämnt tidigare på bloggen då jag älskade den men alla nitar föll av i tvätten så jag fick köpa en ny. Den nya ligger fortfarande orör och inväntar rätt tillfälle och kommer sedan få handtvättas. Älskar den kjolen som sagt var. Snygg och sitter tillräckligt tight för att den skall hålla in lite men inte så tight att man får andningsproblem eller det känns obekvämt.
Klänningen ovan har jag både  i denna vinröda variant och i svart. Dock känns det nästan mer som långa linnen är som klänningar, och de mattas snabbt i färgen i tvätten tycker jag. Helt ok vardagsplagg dock.
 
Detta listas som klänning på Halens men är mer som en stor t-shirt. Jättemysig och skön, men när jag gick med den ute en dag insåg jag att det såg ut som jag traskade runt i nattlinne. Hemma är den mysig att ha dock.
Klänningen ovan älskar jag, trots att jag annars inte gillar axellöst. Den ger ett slankare intryck på grund av de svarta sidorna och sitter väldigt bra på.
Denna lila klänning har jag även i grönt och i svart. Sitter jättefint och ha bra fall, och är mjuk och skön i tyget. Jättehärliga vardagsklänningar.
Kjolen ovan tycker jag också mycket om, men då jag tidigare mest hade lite längre tunikor så syntes ändå inte dragkedjorna. Nu då jag tappat lite i vikt kanske det kan få synas mer.
De enda byxorna jag orkade ta med är dessa leggins i läderimitation, som jag var tvungen att ta med då jag äälskar dem. Hade kunnat ha dem nästan jämt. Är i ett gummiliknande töjbart material som sätter sig som ett andra skinn och det känns typ inte som om man har byxor på sig.
Denna kjol är mer en vardagskjol i sweatshirt-material. Har en hoodiejacka i samma tyg.
Denna  klänning känns som om man nästan enbart kan använda som tunika då den är i så tunt tyg att man ser igenom. Det gör också klänningen lite skör. Ser helt ok ut på dock.
Slutligen denna kjol som ser bättre ut på bild är irl.
 
Nu skall jag och min rinniga näsa sova.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela