Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vår första Loot Crate unboxing

Publicerad 2014-10-22 19:01:21 i Allmänt,

Det känns som om min blogg har sina faser. En gång i tiden var det en blogg som handlade om att få en bebis, en period handlade den mest om inredning och renovering, den har haft perioder då jag skrivit mest om feminism och genus... och just nu tycks det vara mest en slags konsumentblogg där jag skriver om saker jag köper.
Bara att hoppas att ni som läser tycker om omväxling :)
 
Idag kom vår första Loot crate, som är en annan nördlåda man kan prenumerera på (precis som Nerd block). Denna månads tema var Fear, och jag var väldigt nyfiken.
 
Nicholas ställde upp och poserade med kartongen när den kom (men ville inte släppa sin nyinköpta Playdoh)
 
Om man tog ut alla saker ur lådan så kunde man se att den hade en väldigt cool insida också.. Så här ser insidan av lådan ut.
 
 
I lådan fanns ett exklusivt nummer av serietidningen The Walking Dead.
 
 
Det fanns en liten låda med en modell av detta vapen som tydligen kommer från ett zombie-datorspel.
 
Det fanns dessa låtsastatueringar med olika typer av bett. Kanske roligast om man bor i USA och verkligen firar Halloween.
 
 
Månadens nummer av Loote crates egen lilla tidning som hade 3D-effekter med tillhörande glasögon.
 
En bok om hur man överlever olika typer av attacker av monster eller liknande. Lite rolig och ganska omfattande.
 
 
Det fanns också med en godis och en pin.
 
 
De två bästa sakerna har jag sparat till sist.
Det ena var en t-shirt som först ser ut att ha ett döskallemönster, men så ser man att döskallen formas av massor av kattungar. Jätterolig :)
 
 
Och så denna fanart-bild med motiv från The Walking Dead. Så söt :)
 
 
Vi ramade genast in den och ställde den i fönstret på kontoret.
 
 
Så det var denna månadens Loot crate.
 
Om man skall jämföra med Nerd block så tycker jag att det är svårt. Båda lådorna hade saker som jag verkligen tyckte om. Här var det som sagt var de två sista sakerna. I Nerd block boxen var det framför allt Avengers-samlarkorten och anteckningsboken som jag tyckte om. Överlag kanske dock Nerd block hade lite coolare saker... Svårt! Känns som om allt beror lite på månadens tema.
Nu dröjer det till november innan vi får fler lådor.

Kommentarer

Postat av: Cami

Publicerad 2014-11-29 04:03:44

Dead rising 3 vapnet är även en penna! :D

Svar: What!?? Hade jag helt missat :) Tack för tipset! :)
Knyttet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela